üst menü linkler

Sarı zemin içindeki bağlantı veya açılan küçük pencereler ile diğer yazılara geçebilirsiniz.

Batı Macaristan

Slovakya dan Kamaron ve Kamarno kardeş şehirleri arasındaki köprüden geçerek Macaristana girdik.

Havanın kararması yakın olduğu için her iki şehirde de fazla oyalanmadan şehir dışına çıkıp, sote bir yerde ıslak otlar ve sivrisineklerin içerisinde çadırımızı kurup kendimizi içine attık.

Sabah Eurovelo levhalı ama şehirlerarası yollardan geçerek öğlene doğru Estergon'a ulaştık.

Macaristan'da üretilen, fabrikadan yeni çıkmış sıfır Suzuki otolar, tren vagonlarında önümüzden resmi geçit yaptılar. Katarın sonu gelmeyecek zannettim.

Estergon'da Kale, kilise ve şehir turu yapıp , öğlen yemeği ve sıvı ekmek ihtiyacımızı giderdik.

Estergon sonrası, bu sefer bisiklet için ayrılmış keyifli yollardan pedallamaya devam ederek. DunaBoğdany köyüne ulaştık. Turumuzda ilk defa göğsümüzü gere gere çadırımızı Tuna kenarındaki yeşillik alana kurduk. Çünkü burada çadır kurulabilir levhası mevcuttu. Sivrisinekler haricinde yeşilliği ve nehir görselliği olan bir alanda yürüyüş yapanlar, çadırda kalanlar, Tuna da balık avlayanlar huzur içerisinde vakit geçiriyorlardı. Hemen arkamızdaki ekmek fırınından gelen kokularda güzelliğe ayrı bir keyif katıyordu. Buraya neden çadır kurdun diyecek kimse olmadan huzur içerisinde uyuyup, sabah da fırından aldığımız taze börek ve ayran ile kahvaltımızı yapıp yola devam ettik.

Yaklaşık 20 sene önce otobüs turu ile geldiğimizde turun öğlen yemeği molasını verdiği lokantanın önünden geçerken anılarım canlandı. Orta Avrupaya otobüs turu yapan tüm Türkler bu lokantaya girmiştir. Spesyal olarak geyik eti verilir vede müşterilerin kafalarına kral yada kraliçe tacı takıp fotoğraf çektirirler.

Ardından yine Türk ve yabancı turistlerin uğrak noktası Szentendre ilçesine geldik. Burası hediyelik eşya dükkanları ile meşhur. Esnaf Türkçeyi epeyce öğrenmiş.

Hatta dükkan sahiplerinden biri İzmir Karşıyakalı çıktı.

Bisiklet için ayrılmış yollardan pedallamaya devam edip, Tuna kıyısında gördüğümüz küçük bir plajda mola verdik. Buraya araba ulaşımı yok. Yayan veya bisikletle yada nehirden ulaşım olabilir.

Budapeşteye yaklaştıkça bisiklet insan ve araç trafiği arttı. Planladığımız gibi öğleden sonra şehre girip, Tren garı yakınlarında kiraladığımız daireyi maps.me sayesinde elimiz ile koymuş gibi bulduk.

Batı Macaristan yazı ve fotolarının sonu ......................

Aşağıdaki bağlantılardan diğer yazılara geçebilirsiniz.

Önsöz

Turla ilgili aklıma ilk gelenler